Onpas se menny pitkä aika kun oon käynyt täällä kirjuttelemassa. Nyt alkaa olla vuorotteluvapaa nautittu, enää muutama päivä jäljellä. Oikeastaan ihan mukava lähteä oravanpyörään.

Aloin lakkoon ja joulutupakan poltin Eskon kanssa. Lenkillä olen käynyt joka päivä, en pitkällä mutta kuitenkin enimmäkseen 3-5 km, ja Tilda on tykänny.

Olen hoitanut kossia jonkunverran ja kyllä hän on ihana, vetää sormesta leikkimään ja puhuu paljon ja älyää asioita. Joulukahveilla vei Tn sormesta sohvalle ja meni ite istumaan hänen paikalleen oikeaan tuoliin. Yks päivä oli ottanu pumpulia ja putsannu ensin naamasa ja sitten pyllyään ja sen jälkeen oli pyrkinyy putsaamaan äitisä kasvoja. Eilen oli menny pinnasänkyysä, eivät ollu nähny miten oli tapahtunu, onneks meni näin päin eikä niin että sieltä pois, nyt on sitten jo "oikea" sänky käytössä. miten lienöön pikkumies nukkunu siinä viime yön?

Minun huusholli on niin siivottu että ei koskaan täällä, ja kyllähän sitä oli aihettakin. Ostin uuet kiuaskivet ja tulipa hyvät löylyt.

Kossi nukkunu hyvin.

Olin aattona karviksessa ja siellä kävi Joulupukki ja kossi sai ihan älyttömän paljon lahjoja. Pelkäsi vähän pukkia, ei menny syliin, eikä pakotettu, minun mielestä hyvä niin.

M&E tulivat Jouluaamuna kaheksalta, minä olin jo käyny lenkillä ja laittelin ruokaa ja syötiin jouluateria sitten heti aamusta. Menivät nukkumaan kun lähteneet jo kolmelta ajelemaan. Nuoret tulivatkin tänne ja jaettiin vielä lisää lahjoja, tulikin kivoja taaskin.

Rentoa illanviettoa ja aikaisin nukkumaan.

M&E lähtivät jo aikaisin kun oli myrsky tulossa.

Nuoret kävivät tuomassa hessun tänne ja kyllä on taas koirilla ollu mukavaa ja hessu nukkui polleana sohvalla.

On ollut jo monta päivää kovahko pakkanen ja se on mukavaa ja luntaki tullut ihan omiksi tarpeiksi. Mukava on ollu tehä lumitöitäki.

Tultua tein lumityöt lenkin edestä, vaikka naapurin tytöt oiski tehny mutta en luvannu.