Onpas kulunut aikaa kun viimmeksi olen tänne kirjotellu mutta eipä oo tainnu kukaan kaivatakkaan, ite oon kyllä kaivannut tänne kirjoittelua mutta aina ei vaan saa aikaseks. Mitähän uutta. Minä saan naapurin tuohon kylällepäin, tulee nuori kossi. Mukava juttu kun tulee elämää ympärille. Omaan pihaan oon saanu aikaseksi laittaa ruusuja, lamoruusuja, ne on aika nättejä. Ja tienpuolipäähän ostin jotain, mitähän ne oli, joo, vihmasuikeroita. Tarkoitus oisi joskus laittaa koko etupiha uusiks, kaikki kukat yhteen ja samaan penkkiin ja talonvieruspenkki huishiiteen kun se ei oikein tule kitkettyä, kerran vaan tänä vuonna olen kitkenyt sen.

1313344136_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Elättelen unelmaa että saisin astaa, ja uskaltaisin ottaa lisää velkaa, pikkupalan metsää tontin vierestä niin oisi tämäkin tontti laillisen kokoinen.

Tämäkin kesä on ollut kuuma ja pinta on ruskea vaikka ei nyt varsinaisesti tullut arskaa otettua, mutta kyllä tuolla ulkohommissa ruskettuu.

Uutena kokeiluna oli kesäkurpitsaa vaan ei oikein onnistunu, ihan muutaman olen saanut pöytään asti; ei ole ollut pölyttäjiä ja jos jää pölyttämättömäksi niin ne alkaa kasvaa, mutta pilaantuminen alkaa heti, ja niitä pilaantuneita on sitten ollut. Olikohan sama syy että mansikoitakaan ei tullu kuin muutama. Pottu on kyllä kasvanut hyvin ... ja nurtsi. Keväällä piti ostaa uusi leikkuri kun vanha ei alkanut yhteistyöhön, mutta uusi ei oo niin kiva kuin vanha oli. Pihanhoitokin on vähän niin ja näin, kun tuota kasvustoo tunkee niin kauhiasti. Sain sen tään tuon ns. pensasaidan leikattua. Se piti kyllä ihan mootorisahalla katkoa (ihan ite Cool), oli puut kasvanu osiks jo puhelinlankoihin asti. Taas kylänmies vei risut kokkoonsa.

1313344221_img-d41d8cd98f00b204e9800998e1313344248_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

On mulla uuet raput ja niissä on pikkuterassikin, siinä oon monet kahvit juonu ja syönykkii muutaman kerran. Piti siirtää se imukärhävilliviini ja se oli muuten tosi kova homma tehä yksin, mutta niinpähän jielasin sen ei se nyt niin nätissä kunnossa oo mutta onpa kuiteski elossa.

1313344774_img-d41d8cd98f00b204e9800998e1313344835_img-d41d8cd98f00b204e9800998e1313344392_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Polttopuita ostin kuus kuutiota ja luulin että ne ei mahu liiteriin ja aloin pinoamaan ja hyvin mahtui, nyt on kiva ottaa puita pinosta.

1313344196_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tänään käytiin työkaverin kanssa puolukassa, mutta ovat raakoja vielä. Niitä näyttäisi olevan tulossa paljon. mansikat ja mustikat ostin valmiina. Marjoja on aika paljon pakastimessa.

Viikko sitten olin naisporukan mukana karaokelaulantaa kuuntelemassa ja kuulinkin superupeaa laulantaa. On sitä mukava kuunnella. Kaksi mielilaulajaani on kuollut tässä välillä, Kari Tapio ja Topi Sorsakoski, molemmat tsi upeaäänisiä miehiä olivat.

On sattunu monta semmosta asiaa joita en ole enne tehnyt, valmiit mustikat, en käynyt lomalla missään, en missään, ja oli sitä muutakin, en nyt muista.

Olen saanut viettää monta ihanaa hetkeä lapsenlasteni kanssa, viimeksi viime yö extemporemökkeiltiin ja syötiin aamupala eväät saunamökillä, oli aivan mukavaa.

Autonkin sain aikaseks loppujenlopuks siivottua, alussa tuntui kuin ois uuella pirssillä ajellu kun se oli NIIN siisti, ei se enää oo.

Huushollista oon tavaraa tyhjentäny, monenmonta säkkiä ja laatikkoa vein kierrätykseen ja pikkusohva myytiin työnantajalle uuteen toimistoon. Me muuten ollaan uudessa paikassa ja se tuntuu mukavalta paikalta, enää ei olla yleisessä tilassa jossa on paljon yhteisiä hyllyjä ja kahvipaikka ja tulostin. Se on ihan parasta että ei tartte kuunnella sen hurruuttamista koko aikaa. Pitäs vaan keksiä jotakin kivaa meidän huoneen seinälle, että se ois kodikkaampi.

Kihlasormukset laitoin kultarahaksi.comille, niitä kun ei enää tarvita, ei oo tarvittu vuosikausiin ja nyt niillä saa hyvän hinnan.

Ja ... mulla on koirakuume, nyt se on sanottu.