No nyt on kurpitsa. Näitä on kaksi, toinen on vielä pellossa. Ajattelin että tämän kokoista ei voi enää syödä, vaan ihan hyvää on. Viikon olen tätä syöny, ei taijja mulla tulla syötyä Nolostunut

.1314460789_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Lauantain olin pikkuisten kanssa.

Pyhäaamuna kävin lenkillä. Ensin kuvasin pikkulintuja, olivat niin söpöjä tuossa pihalla.

1314461145_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

On niillä hyvä suojaväritys, kovasti vetelivät siemeniä naamaansa. Ai niin, kitkin toisen kerran tuon seinänvieruskukkapenkin.

Sittenpä olin kaverin kanssa puheissa ja hän pyysi heidän mukaansa Kuopion reissulle ja minähän läksin. Reissu oli tosi mukava ja tulipahan nähtyä Kuopion luxus asumista, aivan ihanalla tontilla käytiin.

Kotiin saavuttua naapuri huuteli koiraansa, eikä voinut arvata että viimeinen elonmerkki mulle oli se. Maanatai-iltana hän läksi viimeiselle autoreissulle kotoaan. Päivän aikana oli muuttanut tuonilmaisiin. Hirveän surullista vaikka ei juurikaan oltu tekemisissä, mutta oli niin lähellä tuossa että tuntui ihan perheenjäseneltä. R.I.P.

Tilasin kampaaja-ajan ihan uudelle kampaajalle minulle. Kovat on odotukset vaan ei taida olla vara kovin kummoisia teettää. Olin aikeissa lähteä Pohjois-Karjalaan ja vein auton öljynvaihtoon, kun siitä on kulahtanut liikaa aikaa kun oon vaihattanu ne. Ja hupsis, siihen oisi pitäny vaihtaa jakopään hihna 10000 km sitten. En sitten uskaltanut lähteä. Ja se maksaa pari-kolmesataa euroa.

Tänään on ollut aivan ihanan lämmin päivä, varmaan viimeisiä tälle kesälle. Vaihoin järjestystä. Pikkupöytä huoneeseen, Klaffi pikkupöydän paikalle ja pakastin klaffin paikalle. Hessu tuli meille kylään ja nyt se vonkuu koko ajan ulos.

Pittää laittaa sauna lämpiämään ja tehä ukkojukurtista ja mansikoista ja mustikoista herkkua.