1279084387_img-d41d8cd98f00b204e9800998e1279084405_img-d41d8cd98f00b204e9800998e1279084347_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1279084531_img-d41d8cd98f00b204e9800998e1279084500_img-d41d8cd98f00b204e9800998eOnpas taas pari kuukautta vierähtänyt, ei aina oo inspis kirjoitella tänne.

Toukokuun loppupuolella eno läksi tuonilmaisiin ja käytiin siskon ja veljen kanssa hänen hautajaisissaan. Toukokulla kuoli myös vävyn täti.

En ollu Juuassa kun yhen yön.

Sain hääkutsun Nauru.

Töissä on ollut kivaa kun on saanut työkavereiden kanssa yhdessä tehdä töitä. Nyt on jo kolmas lomapäivä menossa.

Juhannuksena sisaren porukka oli täällä ja nautittiin hyvästä ruuasta ja kivasta seurasta ja varsinkin pikkupoikien kanssa on mukava olla.

Multa jäi töiden Taivalkosken reissu väliin kun kadotin Tildan rokotustodistuksen ja sitä ei voinut viedä hoitoon. Nyt se on työkaverin tytöllä ollut hoidossa kun oon ollu reissussa jo kaks kertaa ja on tosi hyvä paikka, siellä tildalla varmaan on kivampaa kuin minun kanssa. Ekaks oltiin Oulussa ruokintakoulutuksessa ja nyt viime viikolla käytiin savossa navetoita kattelemassa. Lähtöaamuna kun olin aamukahvella niin kolme miestä  munasillaan kulki tuossa meijjän tiellä, mulla oli kameran patterit latauksessa, enkä saanu ikuistettua tapahtunutta. Työkaverille kerroin että yllättävän hitaasti miehet käveli; hän kysyi että oliko niillä kengät, pakko oli myöntää että enpä tullu katsoneeksi Nauru.

Meillä oli sukukokous viime viikonloppuna ja siellähän oli paljon Lehikoisia, haaroja on monia. Jokohan oon sanonu että me ollaankin oikeita Lehikoisia kun Ukin äiti on ollut tupla Lehikoinen. Röplövän Lehikoisia ollaan. Tarinahan on semmonen että ukin isäpuoli on lähtenyt Norjaan ja viipynyt siellä vuositolkulla ja silläaikaa ukki on syntynyt ja ukin isänpuoleinen suku on Tuhkasia ja tosiaan olen luullut että meillä ei näin ollen ole mitään sukuyhteyttä Lehikoisiin vaan onhan se, aika kiva juttu näin vanhana saada juuriinsa selvenemistä. Tätini lausui tilaisuudessa ja mikä kokouksen parhain anti, juttelin isän veljen kanssa.

Veli läksi jo la iltana Mäkrästä kun sen työntekijä sairastunut, minä olin maanantaiaamuun asti. sunnuntaina laitettiin Pielinen pussiin, Kiva reissu, uinnit vaan jäi uimatta. Kolilla käytiin katsomassa alkuperäiskarjaa Ollilassa.

On ollut todellisia helteitä, eilenkin oli 35 astetta lämmintä. Talviturkin heitin aittoperän lampeen.

Eilen myös käytiin tyttären ja poikien kanssa siellä uimassa ja aikamoista menoa on isomman kanssa,

Eilen myös lopultakin ruohosin ekan kukkapenkin ja tänään taitaa olla ohjelmaa niin että en saa hirveesti aikaseks.