Onpas mennyt kauan täälläolosta. Pikkumies oli minun luona kokonaisen vuorokauden ja olipa mukavaa! Ihan vaan arkijuttuja tehtiin enkä tehnyt mitään muuta kuin olin hänen kanssaan koko ajan, ruokaa tietysti piti laittaa. Eilen ekaks laitettiin risottoa ja se teki hyvin kauppansa, molemmille, vaikka toiselle meistä ei nyt niin hyvin olisi tarvinnut maittaa. Laitoin riisiä ja jauhelihaa ja sipulin ja valkosipulin kynsiä monta ja lihaliemikuution ja vihannessuikaleita kun ei muuta ollut ja yllättävän hyvää tuli. Sitten pieni nukkui päikkärit, tosin ei ihan helposti suostunut unille, yritti keksiä vaikka ja mitä ettei olis tarvinnu ruveta nukkumaan. Unta ei hirmu kauan riittäny kun heräsi Tildan haukkuun. Syötiin herkkujugurtit ja laitettiin ulkovaatteet päälle ja eikun lenkille. Melkein koko matkan tilda oli pikkumiehellä kiinni, aina välillä vetäisi kumoon, mutta eipä tuo näyttänyt tahtia haittaavan. Menomatkalla nähtiin hevonen ja traktori, traktorista pieni meinas että "minun vanaha traktori". Käytiin kävelemässä lingotulla tiellä pellolla ja tilda sai olla irti ja kovastihhan se juoksentelikin siellä ja hankijuoksuaki teki. Pienen piti myös päästä hangelle ja ihanhan hän upposi sinne ja olikin aika onkiminen sieltä että pysyy kengät jalassa eikä söisi lunta ihan kamalasti. Lunta oli melkein pikkuisen korkuiselti peltotien vallissa, ei siis aurattu vaan lingottu oli se tie, eli aika paljon on lunta! Kotiintultua laitettiin ranskalaiset ja lohimurekepihvit uuniin, ei oikein herkkua pihvit pienelle miehelle olleet, mutta ranskalaiset ja etenkin ketsuppi teki kauppansa. Käytiin saunassa ja kyllä siinä isossa pesuvadissa on mukava loiskuttaa. Äsken hakivat mukaansa kossin ja nyt haikea mieli mutta olen onnellinen että asuvat näin lähellä ja saan mummoilla ihan kohtuullisesti!

Laskiaistapahtuma oli pettymys kävijämäärän suhteen. Puolet vähemmän kuin viime vuonna, arpajaisissa kävi niin että päävoitto jäi ihan viimemetreille ja se oli hyvä että saatiin edes jotain kyläseuran kassaan. Sää suosi melko hyvin, aurinko paistoi, kylymähän se oli ja tuulikin vähän.

Oon nyt sitten kyläkirjuri vaikka kirjoitustaidot ei niin kummaset ookkaa. Olen jo nähnyt yhen toisen juttuja joka myös on ja on kyllä hyvä kirjoittelija. Minä menen yhen kanssa ens perjantaina Kari Tapioo katsomaan ja saadaan tehä haastattelu, tosi mielenkiintoista on!

Isomaan Eero voitti Nivalan kansanäänestyksen keskustan eduskuntavaaliehdokkuudesta, toivottavasti minäkin sain akiteerattua muutaman äänestämään. Nyt vaan kovasti onnea ja onnistumista vaaleihin!

Sisar on nyt vuorotteluvapaalla ja tulee tässä joskus käymään. Pyysin pari viikkoa sitten velimiestä kysymään voisko sen Vietnamin tytsy ostaa mulle puhelinkoruja ja lähettää mulle ne postissa, nyt saan jännällä odotella postia, onko kirjettä Vietnamista.